РОЗВИТОК ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ «КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО»
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
The UNESCO ICT Competency Framework for Teachers. Version 2.0. (2011). Retrieved 17/03/2021, from
http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002134/213475e.pdf.
Approved standards of higher education. Retrieved 18/03/2021 from https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-
metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti [in Ukr.]
Goncharenko, S.U. (2011). Ukrainian pedagogical encyclopedic dictionary. Second ed., supplem. and correct. Rivne: Volyn
oberegy [in Ukr.]
Spirin, O.M. (2009). Information-communication and information competencies as components of the system of professionally specialized competencies of a computer science teacher. Information technologies and teaching aids, 5 (13). Retrieved 17/03/2021, from http://eprints.zu.edu.ua/3733/2/09somtio.htm [in Ukr.]
Derevyanko, D.V. (2018). Use of information and communication technologies in the conditions of pedagogical education. Bulletin of Cherkasy University. Series «Pedagogical Sciences», 6: 47–51 [in Ukr.]
Topolnik, Ya.V. (2018). Prerequisites for the introduction of information and communication technologies in the process of training future teachers. Bulletin of Cherkasy University. Series «Pedagogical Sciences», 6: 127–132 [in Ukr.]
Gavrilova, L. & Fedoryshyn, V. (2017). The problem of forming the professional competence of future music teachers by means of computer technology in the theory of domestic art education. Teacher professionalism: theoretical and methodological aspects: a collection of scientific papers, 5. Vol. 1: 213–225 [in Ukr.]
Gavrilova, L. (2014). Formation of professional competence of future music teachers by means of multimedia technologies:
monograph. Kyiv: NPU M.P. Dragomanov [in Ukr.]
Gavrilova, L. (2014) Implementation of modern requirements for electronic teaching aids in multimedia textbooks on the history of music. Problems of modern teacher training: Collection of scientific works of Uman State Pedagogical University named after
Pavel Tychyna, 10. Vol. 3: 29–35 [in Ukr.]
Gavrilova, L. (2014). Elements of distance education in the training of future teachers of primary school and music: the use of
the website as an electronic educational resource. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 4 (38):
–331 [in Ukr.]