СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ДО ОНЛАЙН-ОСВІТИ: УРОКИ ПАНДЕМІЇ COVID-19

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Інеса Михайлівна ГУРАЛЬ
http://orcid.org/0000-0002-2339-1994
Ліана Романівна СМОЛОВИК
http://orcid.org/0000-0003-4451-4508

Анотація

Основою дослідження стало тривале перебування Івано-Франківської області в «червоній зоні», що зумовило подовження процесу дистанційного навчання в вищих навчальних закладах і дало змогу виокремити найбільш суттєві аспекти організації онлайн-навчання і побачити нові можливості цифровізації освітнього процесу. Представлено аналіз результатів опитування студентів Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (ІФНТУНГ) щодо різних аспектів їх ставлення до організації навчання під час пандемії COVID-19 і перспектив подальшого впровадження елементів дистанційного навчання в освітній процес. Виявлено основні переваги дистанційного навчання, до яких студентами віднесено можливість поєднання роботи і навчання та збільшення вільного часу. Відзначено основні недоліки дистанційного навчання у період загального карантину, серед яких: відсутність спілкування з однолітками, технічні проблеми, відсутність очних дискусій з викладачами, складнощі з самоорганізацією в рамках навчання вдома. З’ясовано, що більшість студентів вважають доцільним аби елементи дистанційного навчання активніше використовувалися і після виходу з карантину. Вивчено взаємозв'язки в багатовимірних таблицях спряженості категоріальних змінних, отриманих в результаті опитування за допомогою методу логлінійного аналізу засобами пакету STATISTICA. Досліджено вплив пояснювальних змінних – переваг та недоліків дистанційного навчання, – на ймовірність такого бажання. Встановлено, що ймовірність невдоволення можливістю запровадження елементів онлайносвіти після карантину збільшується для категорії студентів, яким не вистачає спілкування з викладачами, складніше вчитися в домашніх умовах і складніше зосередитися самостійно

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ГУРАЛЬ, І. М., & СМОЛОВИК, Л. Р. (2021). СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ДО ОНЛАЙН-ОСВІТИ: УРОКИ ПАНДЕМІЇ COVID-19. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (2). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4278
Розділ
Статті
Біографії авторів

Інеса Михайлівна ГУРАЛЬ, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

кандидатка фізико-математичних наук, доцентка кафедри вищої математики

Ліана Романівна СМОЛОВИК, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

кандидатка технічних наук, доцентка кафедри вищої математики,

Посилання

1.Durak G., Çankaya S. Is There a Change? Distance Education Studies in COVID-19 Pandemic. Asian Journal of Education and e-Learning, 2020. №8(3). С. 31-42. URL: https://ajouronline.com/index.php/AJEEL/article/view/6458.

Inciso A.A.C. Higher Education during COVID-19 Pandemic: Distance Education and Online Learning. International Journal of Research Publications (IJRP), 2021, №70(1). С. 60–65. URL: https://www.ijrp.org/paper-detail/1747.

Султанова Л,, Желуденко М. Вплив пандемії COVID-19 на розвиток освітніх систем у глобальному, європейському та національному вимірах. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи, 2020. Т. 18. №2. С. 171–183.

Khmurova V., Hrashchenko I. Distance education during the COVID-19 pandemic. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету, 2020. №3. С. 135–146. URL: http://visnik.knute.edu.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=2652&catid=277&lang=uk.

Tomkova V., Bánesz G. Effectivity of distance education of university students during COVID-19 pandemic. 13 th annual International Conference of Education, Research and Innovation (9–10 November, 2020). URL: https://library.iated.org/view/TOMKOVA2020EFF.

Гозак С.В., Єлізарова О.Т., Парац А.М., Дюба Н.М., Станкевич Т.В. Особливості дистанційного навчання школярів 1–11 класів під час пандемії Covid-19. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Педагогічні науки», 2020. № 3. С. 14–22. URL: http://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3915/4180.

Aksu Z.C. Distance Education in COVID-19 Pandemic: Insights from Turkish Students. Research Methods in Social Sciences Final Report, Istanbul, 11 June-21 June 2020. [Marmara University Faculty of Communication Journalism]. 15 p. URL: https://www.researchgate.net/publication/344787867_Distance_Education_in_COVID-19_Pandemic_Insights_from_Turkish_Students.

Nikiforos S., Tzanavaris S., Kermanidis K.L. Post-pandemic Pedagogy: Distance Education in Greece During COVID-19 Pandemic Through the Eyes of the Teachers. European Journal of Engineering and Technology Research (EJERS). Special Issue: CIE 2020. URL: https://www.ejers.org/index.php/ejers/article/view/2305/992.

Drašler, V.; Bertoncelj, J.; Korošec, M.; Pajk Žontar, T.; Poklar Ulrih, N.; Cigić, B. Difference in the Attitude of Students and Employees of the University of Ljubljana towards Work from Home and Online Education: Lessons from COVID-19 Pandemic. Sustainability, 2021.

Eringfeld S. Higher education and its post-coronial future: utopian hopes and dystopian fears at Cambridge University during Covid-19. Studies in Higher Education, 2021. № 46(1). С. 146–157. DOI 10.1080/03075079.2020.1859681.