НЕЙРОПЕДАГОГІКА: КОНЦЕПЦІЯ ГАРМОНІЙНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Статтю присвячено навчанню іноземної мови (ІМ) в аспекті нейропедагогіки – міждисциплінарної наукової галузі, яка об’єднує науковий доробок когнітивної науки, психологію та педагогіку, а також нейронаук.
Метою цієї статті є висвітлити теоретичні засади нейропедагогіки і проілюструвати, як вони можуть бути враховані на заняттях з ІМ для досягнення бажаного навчального результату.
Результати. Підкреслюється, що для того, щоб поліпшити засвоєння ІМ, необхідно визначити когнітивні профілі студентів, що можливо завдяки сучасним даним нейропедагогіки. Зокрема, нейропедагогіка звертається до таких питань, як півкульна латералізація та узгодження функцій головного мозку; увага і пам'ять та їхній зв'язок із навчанням; вплив емоцій, стресу й мотивації; мультимодальна перцепція; навчальні, когнітивні та епістемологічні стилі; типи особистості суб’єктів пізнання тощо. Особливу увагу у статті приділено ролі мозкових хвиль у навчанні ІМ. Зокрема, акцентується, що альфа-тета хвиля є найбільш сприятливою для оволодіння ІМ, яка може викликатися музикою стилю Бароко, оскільки вона приводить студентів у такий стан, коли вони є психологічно розкутими, але когнітивно активними. У також статті характеризуються типи особистостей суб’єктів в аспекті їхніх навчальних та епістемологічних стилів. Вони узгоджуються з сенсорною моделлю навчання і мають на меті допомогти викладачу в розробленні ефективних стратегій навчання. Пропонується також скорелювати нейропедагогічний доробок з інтенсивним навчанням ІМ, оскільки останнє націлене на досягнення двоякої мети – підтримувати у студентів психологічну розкутість, поєднану з когнітивною активністю.
Висновки. Нейропедагогіка пропонує новий погляд на оволодіння ІМ, що ґрунтується на нейробіологічних наукових доробках. Її метою є забезпечити якісне навчання з урахуванням даних про структуру й функціонування головного мозку, переваги мультисенсорного та мультимодального навчання, типів множинного інтелекту, різницю в півкульній латералізації, стилях сприйняття та оброблення вхідної інформації, таких чинників, як пам'ять, увага, стрес, мотивація тощо.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Preiß, G. (1993). Neurodidactics. A Necessary Contribution to the Didactics of the Year 2000. Teaching & Learning, 19(6): 40–45.
Vovk, O.I. (2021). Foreign Language Acquisition: Neuropedagogical Premises. Education and Science in the Changing World. Proceedings of the 3d Intenational Scientific Conference. (March, 26-27, Dnipro). Part І. In O.Yu. Vysotsky (Ed.). Dnipro: Ohotnik. (PP. 59–61).
Vovk, O. (2020). Accelerated Teaching a Foreign Language: A New Old Method. Language: Codification. Competence. Communication. International Scientific Journal of Cherkasy State Technological University, 1(2): 59–71.
Vovk, O.I. (2021). Neuropedagogical Framework of Teaching a Foreign Language to University Students. Actual Issues of German Philology and Linguodidactics: Proceedings of the XXVth International Scientific and Practical Conference (March, 5). Brest State University named after A.S. Pushkin. (PP. 131–133).
Corrnet, C.E. (1983). What You Should Know About Teaching and Learning Styles. Information Analyses. IN, Bloomington: Phi Delta Kappa Educational Foundation. P. 9.
Rosewell, J. (2005). Learning Styles. Technology: Level 1. Networked living: exploring information and communication technologies. Retrieved from https://www.studocu.com/en-gb/document/scotlands-rural-college/rural-business-management/learning-styles-survey/17731644
McLeod, S.A. (2017). Kolb's Learning Styles and Experiential Learning Cycle. Retrieved from https://www.simplypsychology.org/learning-kolb.html
Beck, B. (2010). Adaptors vs. Innovators: Kirton Inventory as Gov 2.0 Predictor? Bethbeck's Blog. Retrieved from https://bethbeck.wordpress.com/2010/10/22/adaptors-vs-innovators-kirton-inventory-as-gov-2-0-predictor/
Gregorc, A.F. (1984). Mind Styles. Retrieved from https://web.cortland.edu/andersmd/learning/gregorc.htm
Keefe, J.W. (1987). Learning Style Theory and Practice. Natl Assn of Secondary School. 48 p.
Jung, C.G. (1971). Psychological Types. The Collected Works of C. G. Jung, Bollingen. Series XX [Princeton University Press], 6: 3‒7.
Wankat, Ph.C., Oreovicz, F.S. (2015). Psychological Type and Learning. West Lafayette, Indiana: Purdue University Press. 450 p.
Fleming, N., Bonwell, Ch. (2019). How Do I Learn Best?: A Student's Guide to Improved Learning: VARK, Visual Aural Read/write Kinesthetic. Chapter One: WHAT IS VARK? Retrieved from https://participativelearning.org/pluginfile.php/537/mod_resource/content/3/Fleming%20-%202001%20-%20What%20is%20Vark.pdf.
Fleming, N., Baume, D. (2006). Learning Styles Again: VARKing up the Right Tree! Educational Developments [SEDA Ltd], 7.4: 4–7. Retrieved from https://www.vark-learn.com/wp-content/uploads/2014/08/Educational-Developments.pdf
Holder, M.K. (2005). What does Handedness have to do with Brain Lateralization (and who cares?). Retrieved from https://primate.sitehost.iu.edu/brain.html
Lateralization of Cortical Function. 2015 Speech and Language. Retrieved from https://www.d.umn.edu/~jfitzake/Lectures/DMED/SpeechLanguage/CorticalSLAreas/Lateralization.html
Goldie, J. (2016). The Implications of Brain Lateralization for Modern General Practice. British Journal of General Practice, 66(642): 44‒45.
Bogan, J. (1975). Some Educational Aspects of Hemispheric Specialization. UCLA Educator, 17: 24–32.
Royce, J.R. (1975). Epistemic Styles, Individuality, and World-View. In: Debons, A., Cameron, W.J. (eds) Perspectives in Information Science. NATO Advances Study Institutes Series [Springer, Dordrecht], 10: 259–295. https://doi.org/10.1007/978-94-011-7759-7_20
Akzoy, G. (2005). Epistemology and Psychotherapists: Clarifying the Link among Epistemic Style, Experience, and Therapist Characteristics. A Thesis Presented to the Gradual School of the University of Florida in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Science. (PP. 2–3).
Seifert, K., Sutton, R. (2009). Educational Psychology. Second ed. Zurich: The Global Text Project. 365 p.
Multiple Intelligences: What Does the Research Say? George Lucas Educational Foundation. Retrieved from: www.edutopia.org/multiple-intelligences-research
Lozanov, G. (2005). Suggestopaedia ‒ Desuggestive Teaching Communicative Method on the Level of the Hidden Reserves of the Human Mind. Vienna: International Center for Desuggestology. 140 p.
Dobryanskyi, I., Zymomrya, M. Vovk, O., Zymomrya, M. (2021). Accelerated Foreign Language Acquisition: Theoretical Premises. Edukacja w Dialogu i Perspektywie. Edukacja w Przestrzeni Spolecznej – Paradygmaty Zmian. Bialystok (PP. 151–171).
Herrmann, N. (1997). What is the Function of the Various Brainwaves? Scientific American. Retrieved from https://www.scientificamerican.com/article/what-is-the-function-of-t-1997-12-22/
Schornack, G.R. (1996). Accelerated Learning Techniques for Adults: an Instructional Design Concept for the Next Decade. Semantic Scholar. Retrieved from https://www.semanticscholar.org/paper/Accelerated-Learning-Techniques-for-Adults%3A-An-for-Schornack/e1b92fedcb96e849df8f9f106f104ae5dad45e83.