МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті розглянуто методичні підходи до формування основ фінансової грамотності у молодших школярів на уроках математики.
Проаналізовано зміст математичної освітньої галузі задля визначення потенціалу уроків математики щодо формування основ фінансової грамотності учнів початкової школи; уточнено зміст поняття «фінансова грамотність молодшого школяра».
Встановлено, що основними методами формування основ фінансової грамотності у дітей молодшого шкільного віку на уроках математики є практичні та інтерактивні методи навчання: розв’язування практико-орієнтованих завдань та задач фінансового змісту, дидактичні ігри «Магазин», «Розклади товар», «Аукціон», «Фінансова піраміда», доміно «Гроші», «Один – два – разом», «Мозаїка», «Дерево рішень», «Мозковий штурм», «Кейс», «Діаграма зв’язків», «Мінідослідження».
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Гольденберг А.И. Сборник задач и примеров для обучения начальной арифметике, в двух выпусках. Выпуск I. Задачи и примеры на числа первой сотни и на простейшие дроби. Стереотипное 86 издание. Санкт-Петербург: Издание Д.Д. Полубояринова, 1903. 54 с.
Гольденберг А.И. Методика начальной арифметики: руководство для учительских семинарий и институтов, для народных учителей и учительниц. СПб.: изд. Д.Д. Полубояринова, 1885. VI, 7–185, 15, 6 с.
Бердинов И., Бурина X., Петров Е., Репьев В., Языков С. Математика: учебник для третьего года обучения / под редакцией В.В. Репьева. Нижний Новгород: Нижегородское краевое издательство ОГИЗ, 1932. 160 с.
Попова Н.С. Учебник арифметики для начальной школы. Ч. II. Второй год обучения. 2-е изд., перераб. М.-Л.: Учпедгиз, 1933. 68 с.
Попова Н.С., Пчелко А.С. Сборник арифметических задач и упражнений для начальной школы. Часть IV. М.: Учпедгиз, 1941. 128 с.
Никитин Н.Н., Поляк Г.Б., Володина Л.Н. Сборник арифметических задач и упражнений: для 2-го класса начальной школы. – 3-е изд. М.: Учпедгиз, 1947. 160 c.
Кучерова Г.Ю. Шляхи розвитку фінансової культури населення. Вісник Східноєвропейського університету економіки і менеджменту. Економіка і менеджмент, 2013. Вип. 2. С. 125–131.
Повод, Т. (2021). Фінансова грамотність населення як пріоритетна умова успішного розвитку держави. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, 2021. №9. С. 84–90. Doi: https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.9.11
Гончар Л.В., Гарна С.О., Мартиненко А.О. Фінансова грамотність населення України як фактор успішного розвитку держави. Інноваційна економіка, 2019. Вип. 1–2. С. 182–186. URL: http://www.inneco.org/index.php/innecoua/article/view/28/28
Кізима Т.О. Фінансова грамотність населення: зарубіжний досвід і вітчизняні реалії. Вісник Тернопільського національного економічного університету, 2016. Вип. 2. С. 64–71.
Зикіна В. Формування основ фінансової грамотності у початковій школі засобами STEM-освіти. Проблеми освіти, 2022. № 1. С. 73–86.
Хом’юк І.В., Родюк Н.Ю. Формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики. Pedagogical and psychological science and education: transformation and development vectors: collective monograph. Venice, Italy, 2021. Vol. 2. P. 322–342. Doi: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-084-1-3.
Чучаліна Ю. Педагогічні умови формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики. Актуальні питання гуманітарних наук, 2023. Т. 3. № 59. С. 303–311.
Коберник Г.І. Формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики. Перспективи та інновації науки, 2022. Вип. 12. С. 136–146.
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О.Я. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdf
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р.Б. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdf
Фесенко Г.А. Залучення учнів до розв’язування математичних задач фінансового змісту та підготовка майбутніх учителів математики до їх використання в навчальному процесі. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти, 2016. С. 57–63.
Захарова Г.Б., Кареліна О.С. Розв’язування практично зорієнтованих задач як засіб формування фінансової грамотності молодших школярів. Modern science: innovations and prospects. Proceedings of the 15th International scientific and practical conference. SSPG Publish. Stockholm, Sweden. 2022. Pp. 265–270. URL: https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2022/11/MODERN-SCIENCE-INNOVATIONS-AND-PROSPECTS-13-15.11.22.pdf#page=265
Бахмат Н.В. Формування основ фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики в новій українській школі. Педагогічна освіта: теорія і практика, 2021. № 31. С. 107–122.