МЕТОДИ НАВЧАННЯ В ДИДАКТИЧНІЙ ДУМЦІ ПОЛЬЩІ (1900 – 1939 рр.)
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Анотація. У статті аналізується внесок видатних педагогів Галичини у розвиток дидактики. У дослідженнях відомих фахівців висвітлені питання змісту підручників з дидактики, підготовки вчителів, методів навчання, а також важливість індивідуального розвитку учнів, творчості. Кожен з авторів пропонував цінні практичні поради та обґрунтовував теоретичні основи для розвитку ефективних методів навчання, підкреслюючи важливість адаптації форм навчання до конкретного контексту та цілей освіти. Результати наукової діяльності не втрачають актуальності, свідчать про важливість постійного вдосконалення методів навчання для покращення якості освіти. Виокремлено важливий перехід від підготовки авторських підручників фахівцями з філософії, до новаторських за змістом і формою книг, написаних вчителями. Внесок польських педагогів Галичини в розвиток дидактики залишається актуальним і в сучасний період.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Baranowski M. Dydaktyka uzupełniona «zasadami logiki» dla użytku seminariów nauczycielskich i nauczycieli szkół ludowych. Wyd. 7. Warszawa, 1909.
Baranowski M. Pedagogika do użytku seminariuw nauczycielskich i nauczycieli szkół ludowych. Wyd. 8. Lwów: PWKS, 1912.
Matusiak S. Wiadomości z pedagogiki i dydaktyki. Podręcznik dla seminarjów i kursów nauczycielskich, tudzież wyższych szkół żeńskich, do nauki. Lwów: Towarzystwo pedagogiczne, 1912.
Danysz A. O kształceniu. Lwów: Wydawnictwo Macierzy Polskiej, 1918.
Zarzecki L. Dydaktyka ogólna czyli kształcenie charakteru przez nauczanie. Lwów, Warszawa: Książnica Polska Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych, 1920. 200 s.
Króliński K. Pedagogika i dydaktyka wraz z ogólnymi zasadami logiki: (repetytorium przedegzaminowe). Wyd. 2. Lwów, 1922.
Sosnicki K. Zarys dydaktyki: podręcznik dla użytku seminarjów nauczycielskich i nauczycieli. Lwów: nakładem Wydawnictwa Książek Szkolnych Kuratorjum Okręgu Szkolnego Lwowskiego, 1925. 159 s. URL: https://zbc.uz.zgora.pl/dlibra/publication/18830/edition/16352/content
Sosnicki K. Zarys logiki. Lwów: Atłas, 1927.
Twardowski K. Zasadnicze pojęcia dydaktyki i logiki do użytku w seminariach nauczycielskich. Lwów: Towarzystwo Pedagogiczne,1901.
Данік Н.А. Дидактика культури філософії Казимира Твардовського. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка, 2023. № 16. С. 99–105. Doi: https://doi.org/10.32782/2410-2075-2023-16.13
Nawroczński B. Zasady nauczania (Wydanie drugie). Lwów-Warszawa: Książnica-Atlas, 1931.
Вихрущ А.В., Данік Н.А. Методи навчання в системі дидактичної культури Галичини початку ХХ століття. Медична освіта, 2023. № 1. С. 132–139.
Rowid, H. Szkoła twórcza. 1926; 1929. Wyd. II.
Rowid, H. System daltonski w szkole powszechnej. 1927; 1930. Wyd. 2. 1933. Wyd. 3.
Rowid H. Psychologia pedagogiczna. 1937. Т. 1; 1938 T. 2.
Rowid H. Nowa organizacja studiyw nauczycielskich w Polsce i zagranocą. Warszawa, 1931.
Rowid H. Podstawy i zasady wychowania. Warszawa: Nasza Księgarnia, 1946.
Rowid H. Szkoła twórcza. Podstawy teoretyczne i drogi urzeczywistnienia nowej szkoły. Kraków, 1931.
Stern W. The Psychological Methods of Intelligence Testing. In G. Whipple (Trans.). Baltimore: Warwick and York, 1912.
Rowid H. Kongres Pedagogiczny w Poznaniu. Ruch Pedagogiczny, 1929. nr 10.
Rowid H. Dydaktyka przedmiotów pedagogicznych w zakładach kształcenia nauczycieli. Warszawa: Nasza Księgarnia, 1936. 23 s.
Sosnicki, K. Zarys dydaktyki. Dla seminariyw nauczycielskich. 1925. URL: https://zbc.uz.zgora.pl/dlibra/publication/18830/edition/16352/content
Szczepańska, B. Henryk Rowid jako pedagog i redaktor „Ruchu Pedagogicznego”. Ruch Pedagogiczny, 2014. nr 3.
Szulakiewicz, W. Polskie podręczniki do dydaktyki w Galicji w latach 1860–1914. W: Galicja i jej dziedzictwo. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1996.