ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Розглянуто інноваційні підходи до формування професійних компетентностей у здобувачів вищої освіти в умовах євроінтеграційних процесів. Уточнено поняття «інноваційний підхід» і визначено певні завдання: впровадження в освітній процес інформаційно-комп’ютерних технологій; впровадження в освітній процес інноваційних форм і методів; застосування нових організаційно-методичних заходів; впровадження в освітній процес системи адекватного оцінювання результатів сформованості професійних знань, вмінь.
Визначено і охарактеризовано впровадження в освітній процес інноваційних підходів в якості технологічного підходу, що передбачає застосування освітніх технологій (комплексу різноманітних форм, методів, способів в освітньому процесі); антропологічного підходу, що передбачає процес саморозвитку і самовиховання майбутнього фахівця; інтегративного підходу, що передбачає інтеграцію сучасних освітніх технологій, методик; інформаційного підходу, що передбачає ефективне використання когнітивного потенціалу у здобувачів вищої освіти; суб’єктно-особистісного підходу, що передбачає здатність до самостійної інноваційної діяльності; праксеологічного підходу, що передбачає розвиток особистості студента, пошук вдосконалення практико-орієнтованих технологій і нових способів забезпечення збагачення змісту наукових предметних сфер.
Доведено, що впровадження інноваційних підходів до формування професійних компетентостей у здобувачів вищої школи сприяє виконанню завдань, а саме: забезпечення мотивації до оволодіння професією; актуалізація схильності здобувачів вищої школи до інноваційних форм, методів; організаційні заходи щодо впровадження в освітній процес інноваційних підходів.
Узагальнюючи вищезазначене можемо констатувати, що послідовне та цілеспрямоване використання вищеозначених інноваційних підходів до формування професійних компетентностей у здобувачів вищої освіти в умовах євроінтеграції сприяє самореалізації, розвитку педагогічного потенціалу, становлення фахівця своєї справи, самоорганізації в педагогічній діяльності, презентації себе як педагога в професійній діяльності.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Кремень В. Освіта в контексті сучасних соціокультурних змін. Філософія освіти, 2008. №1–2. С. 15–21.
Петрук В. Теоретико-методичні засади формування базових професійних компетентностей у майбутніх фахівців технічних спеціальностей: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04. Київ, 2008. 274 с.
Федіна В. Формування професійної компетентності у майбутніх фахівців-східнознавців: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Львів, 2009. 252 с.
Гончаренко С. Професійна компетентність фахівця вищої школи: історія понять ХХІ ст. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки, 2018. Вип. 155. C. 33–37.
Дем’яненко Н. Інноваційні трансформації освітнього простору педагогічного університету. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки, 2015. Вип. 130. С. 20–25
Кошечко Н. Інноваційні освітні технології навчання та викладання у вищій школі. Педагогіка, 2015. №1(1). С. 35–38.
Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології: підручник, 2-ге вид., допов. Київ, Академвидав. 2012. 352 с.
Підхід. Тлумачний словник онлайн. URL: http://sum.in.ua/s/pidkhid (дата звернення 20.07.2023).
Андрущенко В., Олексенко В. Високі педагогічні технології. Вища освіта України, 2007. №2. С. 70–76.
Бубряк Т. Інтегративний підхід у проектуванні професійної життєдіяльності особистості. Актуальні проблеми психології, 2014. Т. 7. Вип. 36. С. 51–58.
Божко Н. Інтегративний підхід до навчання в контексті реформування системи освіти України. Молодь і ринок, 2018. № 7(162). С. 84–89.
Петренко Л. Теорія і методика розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04. Київ, 2014. 409 с.
Рибалка В. Особистісний підхід як психолого-педагогічний принцип організації профільної та професійної підготовки учнівської молоді. Психологія особистісно-орієнтованої професійної підготовки учнівської молоді: наук.-метод. посіб. Київ; Тернопіль: Підручники і посібники, 2002. С. 80–90.
Поліщук В. Праксеологічний підхід як інноваційна основа вдосконалення професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Педагогіка, соціальна робота, 2014. Вип. 32. С. 148–150.