ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ АРТИСТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ХОРЕОГРАФІЇ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Статтю присвячено дослідженню особливостей розвитку артистичних умінь у дітей молодшого шкільного віку на заняттях з хореографії. У ній представлено різні підходи до трактування вченими таких понять, як «здібність», «артистизм», «артистичні здібності», «молодший шкільний вік», «індивідуальні здібності» тощо. Особлива увага у статті зосереджена на описі психологічної специфіки розвитку дитини у ході формування артистичних здібностей засобами танцю відповідно до її віку.
Детально схарактеризовано ознаки молодшого шкільного віку дитини, її сприйняття себе та навколишнього світу, своїх однолітків та дорослих, зокрема учителів хореографії, діячів мистецтва.
Зазначено, що на розвиток артистичних здібностей вихованців впливає вміле використання елементів театральної педагогіки, постійне вдосконалення психомоторних навичок дітей, створення сприятливих умов для розкриття їхніх творчо-артистичних здібностей.
Розкрито низку чинників, що впливають на розвиток артистичних здібностей молодших школярів на заняттях хореографії, як наприклад, трансформація особистої мотивації в процесі навчання; цінності та переконання щодо способів вираження емоцій; недоречні висловлювання та коментарі, неадекватна реакція на зауваження хореографа; виконання одноманітних, нецікавих рухів і вправ.
Акцентовано увагу також на завданнях, що стоять перед хореографом крім формування хореографічних вмінь у молодших школярів, дбати про вироблення прагнень у дітей до творчого самовираження, розвитку інтелекту, грамотного оволодіння емоціями, розуміння прекрасного, сили волі та емоційного інтелекту.
Зазначено, що хореографу необхідно під час вироблення артистичних умінь у молодших школярів враховувати їхній темперамент, оскільки це дасть змогу йому краще розуміти деякі особливості поведінки і діяльності дитини та варіювати потрібними образами.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Марушка М. Теорія і методика роботи з дитячим колективом. Актуальні питання гуманітарних наук, 2015. Вип. 12. С. 119–123.
Грошовик І. Хореографічне мистецтво як засіб розвитку творчих здібностей дитини. Наука, освіта, молодь: матеріали П'ятої Всеукр. студ. наук. конф., (м. Умань, 12 квітня 2012 р.): [в 2-х ч.]. Умань: Жовтий О.О., 2012. Ч. 1. URL: https://library.udpu.edu.ua/library_files/stud_konferenzia/2012_1/visnuk_42.pdf
Герасимчук В.В., Жорняк Б.Є. Педагогічні умови формування артистичних здібностей у майбутніх вчителів музичного мистецтва засобами театральної педагогіки. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи, 2020. №75(1). С. 44–48.
Московчук Л.М. Артистичні уміння молодших школярів як предмет психолого-педагогічних досліджень. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики, 2016. Вип. 27. С. 104–109. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_016_2016_27_26
Шелепенко І.А. Методична розробка «Розвиток артистизму у дітей засобами хореографії». На урок: освітній проєкт. URL: https://naurok.com.ua/metodichna-rozrobka-rozvitok-artistizmu-u-ditey-zasobami-horeografi-188536.html
Академічний тлумачний словник української мови. URL: http://sum.in.ua/s/artystychnyj
Ваганова Н.А. Психологічне дослідження сприймання старшими дошкільниками художніх інформаційних структур. Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2013. Т. ХІІ. Психологія творчості. Вип. 17. С. 46–53.
Фриз П. Мова танцю як засіб виявлення смислових цінностей хореографічної культури. Рідне слово в етнокультурному вимірі, 2013. С. 537–543. URL: https://dspu.edu.ua/native_word/wp-content/uploads/2016/04/2013-71.pdf
Стреляу Я. Роль темперамента в психическом развитии. М.: Прогресс, 1982. 232 с.