USING DIGITAL TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF LEARNING FOREIGN LANGUAGES
Main Article Content
Abstract
Summary. The attention is also drawn to the fact that in today’s conditions of the spread of coronavirus infection and the introduction of distance learning, the use of only traditional methods is not considered sufficient to improve student performance. Therefore, teachers are increasingly turning to innovative technologies and digital tools in order to ensure qualitative educational process. The digital approach is implemented through Internet resources, platforms, programmes, mobile applications and media materials. They provide audio and visual perception of information and help study lexical units in the context.
The paper offers a number of mobile applications and training platforms for learning German vocabulary at different levels. The article considers the problem of the usage of multimedia teaching means (MTM) that enlarge and enrich the program of the foreign language learning by vocational school students, make possible the access to different authentic materials, and raise their motivation to learning. Vocational school students have the possibility to work on the language at a comfortable speed rate and promote learning individualization in general and effective foreign language learning in particular.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
References
Бєлова В.В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі зво в умовах пандемії. Використання дистанційних освітніх технологій у викладанні іноземних мов, 2022. С. 12–14.
Близнюк Л.М., Козак А.В., Шостак У.В. Вивчення іноземної мови в часи пандемії: криза чи шанс. Інноваційна педагогіка, 2021. № 38. С. 102–105.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій нa уроках іноземної мови: тематичний збірник праць / упоряд. А.А. Волосюк; за заг. редакцією А.О. Лавренчука. Рівне: РОІППО, 2013. 29 с.
Інтерактивні прийоми у вивченні німецької мови / упоряд. Л. Горбач. Київ: Шкільний світ, 2011. 128 с.
Близнюк Л.М., Трушковська А.Д. Традиційний та дигітальний підходи до вивчення німецької лексики: методи та особливості. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2022. № 82. С. 150–154. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/20746/1/26.pdf
Трушковська А.Д., Близнюк Л.М. Основи роботи з лексикою на уроках німецької мови: традиційний та дигітальний підходи. Сучасні тенденції розвитку лінгвістики та лінгводидактики: матеріали IIІ Всеукр. наук.-практ. конф., м. Рівне, 11 трав. 2022 р. Рівне, 2022. C. 150–154.
Hubackova S. E-learning in English and German language teaching. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 2015. Issue 199. P. 525–529. URL: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.542.
Rösler D., Würfell N. Lernmaterialien und Medien 5. München: Klett, 2014. 189 S.