IMPLEMENTATION OF VARIOUS FORMS AND METHODS OF SELF-STUDY IN TEACHING BIOLOGY AND ECOLOGY
Main Article Content
Abstract
Summary. Introduction. The article is fixed on actual problems of using various forms and methods of self-study in studying Biology and Ecology. The authors emphasize on the necessity to develop and update various methods of self-study in studying Biology and Ecology by using possibilities of modern information and communication technologies with regard to today’s challenges.
The purpose of the article is to analyze various forms and methods of self-study and to consider the possibilities to implement them in the educational process in Biology and Ecology using modern equipment as well as services and applications available for an educator and a learner.
Results. The article analyzes the essence, meaning and principles of self-study. The authors demonstrate different approaches to classification of self-study forms and methods in organization an educational process. They determine the main kinds of the self-study forms and methods, which should be used while teaching Biology and Ecology. It is stressed that under modern conditions just group and individual forms of classes and out-of-classes self-study with usage of problem search method as well as information and communication technologies enable teachers to effectively organize an educational process in Biology and Ecology and also to contribute formation of learners’ skills to life long study.
Originality. The authors give examples of implementation of learners’ self-study various forms and methods using a variety of services and applications such as Quizizz.com, Learningapps.org, Liveworksheets.com, Canva.com, a board Jamboard and others in the educational process in Biology and Ecology.
Conclusion. Implementation of various forms and modern methods of self-study in the educational process in Biology and Ecology allows to more effectively organize a cognitive activity of learners, to motivate them to studying and receiving new knowledge as well as provide their formation as independent personalities.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
References
Шипокіна В.О., Дефорж Г. В. Застосування самостійної роботи учнів у процесі вивчення біології в закладах загальної середньої освіти. Наукові записки молодих учених, 2022. № 9. URL: https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/SNYS/article/view/1930
Коваль В.С. Самостійна робота учнів на уроках біології як один із шляхів самореалізації та всебічного розвитку особистості: досвід роботи. Рівне, 2019. 103 с.
Городиська А.В. Форми роботи та засоби навчання для самостійного опрацювання іншомовного матеріалу: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра: 035 – філологія. Суми, 2020. 31 с.
Рогуля В.О., Підлужна С.А. Самостійна робота студентів як основа сучасної освіти. Інноваційні технології в організації самостійної роботи студентів медичних освітніх закладів: матеріали науково-практичної конференції з міжнародною участю (Полтава, 23 бер. 2017 р.). Полтава, 2017. С. 136–137.
Михайленко І.О. Активізація самостійної роботи здобувачів освіти на уроках історії: методична розробка. Київ, 2022. 31 с.
Козаков В.А. Самостійна робота студентів як дидактична проблема. Київ: НМК ВО, 1990. 62 с.
Луценко В.В. Формування творчої активності майбутнього вчителя музики (дидактичні умови). URL: http://eprints.zu.edu.ua/1195/1/05lvvmvm.pdf
Буряк В.К. Самостійна робота як вид навчальної діяльності школяра. Рідна школа, 2001. № 9. С. 49–51.
Шаров С.В. Поняття самостійної роботи та її ознаки. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: наукова монографія. Харків: ХДАДМ, 2008. № 2. С. 157–159.
Александрова В.В., Білоконь К.С., Савченко А.В. Організація самостійної роботи студентів як засіб творчого розвитку особистості майбутнього фахівця. Актуальні проблеми сучасних лінгвістичних досліджень та застосування інноваційних технологій викладання мов у вищій школі нефілологічного профілю: матеріали міжнар. наук.- практ. конф. (м. Дніпро, 25 жовт. 2018 р.). Дніпро, 2018. C. 6–12. URL: https://er.dduvs.in.ua/bitstream/123456789/3202/1/1.pdf
Пилипчук С.С. Інтеграція природничих наук у проєктній діяльності в 10–11 класах. Київ, 2021. 27 с.
Федоренко В.П. Самостійна робота учнів як спосіб адаптації до професійної діяльності в сучасному світі. Томаківка, 2013. 24 с.
Машкіна В.В. Активні форми самостійної навчальної діяльності студентів-географів. Проблеми безперервної географічної освіти і картографії, 2013. Вип. 18. С. 112–115.
Лемберський О.Ю. Самостійна робота студентів як основа сучасних науково-практичних тенденцій. Імідж сучасного педагога, 2020. Вип. 4 (193). С. 34–38.
Андрієвська І.Ю. Методика організації самостійної роботи студентів І курсу гуманітарних спеціальностей до занять англійської мови. Острог, 2020. 79 с.
Владимирова І.М., Віннік Л.М. Організація самостійної роботи здобувачів вищої освіти у Національному фармацевтичному університеті: методичні рекомендації. Харків, 2017. 36 с.
Ткаченко І. Застосування методів проблемного навчання в процесі вивчення астрономії. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти, 2015. Вип. 7. С. 265–270.
Генкал С. Е. Технологія проблемного навчання у профільних класах біологічного спрямування. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2009, № 1. С. 75–84.
Задесенець А.О. Використання інформаційно-комп’ютерних технологій на уроках біології. URL: http://fel2005.dp.ua/docs/blog/03/025.pdf