СПРИЯННЯ НАВЧАННЮ В ЗОНАХ ВІЙСЬКОВИХ КОНФЛІКТІВ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У несприятливих умовах, таких як збройний конфлікт, викладачам та іншим працівникам освіти необхідно створювати відповідні можливості для навчання, щоб допомогти здобувачам освіти, які опинилися в кризовій ситуації, повернутися до навчання та продовжити його. Заклик до якісної освіти в країнах, що перебувають в умовах воєнного стану, піднімає низку питань щодо способу навчання, який може виявитися найбільш прийнятним для здобувачів вищої освіти. У статті представлено огляд двох взаємодоповнюючих навчально-методичних підходів, які ми, викладачі, можемо ініціювати для досягнення навчальних цілей в умовах військового конфлікту. Навчальні ініціативи розглядаються як такі, що застосовуються на заняттях з англійської як другої мови у вищих навчальних закладах, а також можуть бути застосовані в широкому спектрі предметних дисциплін у відповідь на кризову ситуацію. Такі підходи до викладання матеріалу вимагають від викладачів зосередження на співчутті та емпатії під час надання допомоги у навчанні. Проте, вони не лише слугують меті пом'якшення психологічного впливу збройного конфлікту, але й можуть зробити освітню систему більш стійкою. Це особливо актуально в умовах нестабільності та небезпеки. Ініційовані підходи викладання базуються на низці останніх оглядів, опитувань, інтерв'ю, документів, проектів, пов'язаних з екстремальним навчанням. Робота також спирається на роздуми про те, як люди навчаються і навчають під час війни.
Ключові слова. освіта в надзвичайних ситуаціях; навчально-методичний підхід; заклад вищої освіти; психологічна підтримка.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Освіта України в умовах воєнного стану. Інфор-маційно-аналітичний збірник. Київ: Інститут освітньої аналітики, 2022. 358 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-konferencia/2022/Mizhn.serpn.ped.nauk-prakt.konferentsiya/Inform-analityc.zbirn-.
The Ukrainians teaching in a war zone: bombed-out schools, evacuations and board games. The Guardian. Sunday, 17 April 2022. URL: https://www.theguardian.com/world/2022/apr/16/ukraine-invasion-teachers-schools.
Косенчук Ю.Г. Фінська підтримка освіти Украї-ни в умовах війни. Вісник післядипломної освіти. Серія «Педагогічні науки», 2022. Вип. 21(50). C. 124–143. URL: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_ vydanya/visnyk_PO/21_50_2022/pedagog/Bulletin_21_50_Pedagogika_Kosenchuk.pdf.
Education in emergency. Policy (2018). COOPI. URL: https://www.coopi.org/uploads/home/15c3346641685d.pdf.
Minimum standards for education in emergencies (2004). Chronic crises and early reconstruction. Paris. France. URL: https://www.preventionweb. net/files/4546_MSEEreport.pdf.
Healthy Minds BC. Prevention and early interven-tion resources for child and youth mental health. URL: https://healthymindsbc.gov.bc.ca/ease/.
Bonk, C.J., Whiting, J., Jung, E., Kim, M., Altuwaijri, A., Tan, V. & Wang, Y. (2012). The Adventure of Extreme Learning: Documenting Impactful Online Learning Tools, Projects, and Resources. SITE 2012 – Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. P. Resta (Ed.), Austin, Texas, USA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). (PP. 154–160). URL: https://www.learntechlib.org/primary/p/39553/.
Nicolai, S., Triplehorn, C. (2003). The role of education in protecting children in conflict. Humanitarian Practice Network. Overseas Development Institute, London, 2003. 36 p.
Жушма, Т. (2021). Структура лідерських якостей майбутнього педагога вищої школи. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: "Педагогічні науки", 2021. № 4. С. 24–29. URL: https://ped-ejournal.cdu.edu. ua/article/view/4368.
Гнатчук, О., Шестакова, К., Яремчук, С. Використання принципів гуманізму в соціальній роботі. Social Work and Education, 2022. Vol. 9. No 2. PP. 188–196. URL: http://journals.uran.ua/swe/article /view/262191
Фучила, О. проблеми та виклики дистанційної освіти у закладах вищої освіти: Світовий досвід. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: "Педагогічні науки", 2022. № 1. C. 28–33. URL: https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4486.
Перша психологічна допомога: посібник для працівників на місцях. Київ: Унів. Вид-во ПУЛЬСАРИ, 2017. 64 с.
Hughes, C. (2022). How to educate in a time of conflict? The International Educator. URL: https://www.tieonline.com/article/3173/how-to-educate-in-a-time-of-conflict.
Ulrich, R.S. (1991). Effects of Interior Design on Wellness: Theory and Recent Scientific Research. Journal of Healthcare Interior Design, 3: 97–109.
Броварська I. (2022). Причини, наслідки та шля-хи подолання тривожності у дорослих опановувачів англійської мови. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: "Педагогічні науки", 2022. № 2. C. 86–91. URL: https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4585.
Лаптінова Ю. Режим кастомізації при вивченні іноземної мови. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, 2022. № 40. С. 53–66.